środa, 13 marca 2013

Początek naleśnikowej przygody

Wszystko zaczęło się ok 4 lat temu kiedy postanowiłam, że znajdę dla siebie restauracje, gdzie będę mogła posiedzieć ze znajomymi, poplotkować z koleżankami czy spędzić rodzinne popołudnie w miejscu gdzie można dobrze zjeść. Nie minęło kilka miesięcy gdy z przyjaciółką wybrałyśmy się do nowo otwartej naleśnikarni przy ulicy Świętojańskiej w Gdyni. 

Źródło: http://www.nalesnikarnia-fanaberia.pl/

Fanaberia Crepes & Cafe Naleśnikarnia przyciąga uwagę potencjalnego klienta już z ulicy. Nowoczesny, jednocześnie ciepły i przytulny wystrój zaprasza do wejścia i spróbowania przepysznych dań, których głównym składnikiem jest naleśnik. 

Źródło: http://www.nalesnikarnia-fanaberia.pl/

Źródło: http://www.nalesnikarnia-fanaberia.pl/

Menu jest krótkie i konkretne ale jednocześnie bogate. Myślę, że każdy znalazłby coś dla siebie. Pamiętam swoją pierwszą wizytę w tym lokalu jakby to było wczoraj. Z przyjaciółką złożyłyśmy zamówienie na 2 naleśniki. Nie czekałyśmy długo na dania, a porcja była objętościowo duża. Pierwszą potrawą był naleśnik z mięsem mielonym w ziołach z serem żółtym i pieczarkami. Do tamtego dnia nigdy nie jadłam naleśników w inny sposób niż na słodko. Zaskoczyłam się mile i do dzisiaj jadam naleśniki nie tylko na słodko ale i w połączeniu z mięsem czy warzywami. Drugą propozycją, którą wybrałyśmy był naleśnik na słodko z Nutelllą, bananami i orzechami laskowymi - również warty polecenia. Oprócz dań, których głównym składnikiem jest naleśnik, w menu znajdziemy również sałatki i tortille. Atutem naleśnikarni są również ciasta, które zawsze są pyszne i świeże, a porcja jest adekwatna do ceny.

Wypróbowałam niemal wszystkie dania z menu. Były takie, które smakowały mi bardziej i odtworzyłam je w swojej kuchni. Zdarzyły się też takie, które nie ucieszyły mojego podniebienia. Muszę jednak zaznaczyć, że od tych 4 lat regularnego odwiedzania tej restauracji nigdy nie przytrafiło mi się aby zamówione przeze mnie danie było przypalone, niesmaczne czy zrobione z nieświeżych składników. 

Źródło: http://www.nalesnikarnia-fanaberia.pl/

Oprócz menu, które jest podstawą w obiekcie gastronomicznym to równie istotną kwestią jest wystrój lokalu. W mojej ocenie wystrój jest bardzo przyjemny i ciepły (pomimo niebieskiego koloru). Moje koleżanki określiły ten wystrój "jak u babci, w wiejskim domku". Zgodzę się z nimi bo wchodząc do lokalu od razu czuć domowy klimat i pozytywną energię. 

Warto zaznaczyć, że obiekt jest przygotowany do przyjęcia rodzin z dziećmi. Oprócz specjalnego krzesełka, do dyspozycji najmłodszych łasuchów jest kącik do rysowania. W menu znajdziemy kilka propozycji przygotowanych specjalnie dla milusińskich.

Źródło: http://www.nalesnikarnia-fanaberia.pl/

Przyznam, że to mój ulubiony lokal do którego regularnie zaglądam. Dlatego bardzo serdecznie chciałabym go polecić osobom, które mają zamiar odwiedzić Gdynię oraz mieszkańcom Trójmiasta. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz