czwartek, 23 maja 2013

Oh sushi!

W trójmieście oprócz restauracji z kuchnią polską czy włoską, dużą popularnością cieszą się również restauracje z kuchnią japońską. Wiadomo wszędzie znajdziemy zwolenników i przeciwników tej kuchni. Ja jestem zdecydowanie zwolenniczką sushi i kuchni japońskiej. Nawet przed spróbowaniem nie stawiałam żadnych oporów. Najlepsze sushi robi oczywiście moja siostra! Jednak gdy mam ochotę na to danie, a siostrze nie chce się go przyrządzać, to wybieram się do mojego ulubionego lokalu w Sopocie - 77 Sushi.


77 sushi jest to typowa sieć restauracji serwująca kuchnię japońską. W trójmieście lokale zlokalizowane są w Sopocie, dokładniej w Krzywym Domku oraz Gdańsku. 


Pierwszy raz odwiedziłam ten lokal na początku bieżącego roku. Wchodząc do środka poczułam się jakbym była w Japonii. Widać, że właściciele zadbali o każdy szczegół, chcąc w ten sposób przenieść klientów do krainy kwitnącej wiśni. Nie ma tandety ani przepychu, wnętrze jest proste z przyciemnionym światłem oraz czerwonymi i zielonymi akcentami. Całość daje przytulne miejsce, do którego osobiście chętnie wracam. 





Menu jest bardzo bogate. Ktoś, kto rozpoczyna swoją przygodę z sushi może poczuć lekkie zakłopotanie. Dlatego warto wybrać się z kimś, kto jadł sushi i wie co może nam polecić. Jednak jeśli wybierzesz się sam to myślę, że obsługujące kelnerki na pewno pomogą przy wyborze odpowiedniego zestawu. Do obsługi nie można mieć żadnych zarzutów. Kelnerki są zawsze miłe, uśmiechnięte i chętne do pomocy. 
Na zamówiony przez siebie zestaw nigdy nie czekałam dłużej niż 15 minut. W oczekiwaniu na sushi jako przystawkę w restauracji serwują sałatkę z wodorostów, która jest w cenie zamówienia. Od pierwszego kęsa ją pokochałam <3


Dania podane są zawsze w sposób estetyczny i zachęcający do konsumpcji. Odnosząc się do ceny to muszę powiedzieć, że zadowala mój portfel. W 77 ceny są adekwatne do ilości i jakości serwowanych dań. Dodatkowo właściciele przygotowali promocje na poszczególne zestawy, w danym dniu tygodnia. 


Z racji ciepłych dni, właściciele lokalu przygotowali letni ogródek na sopockim monciaku, gdzie można konsumować japońskie specjały na świeżym powietrzu.





Właśnie korzystając z jednego, z cieplejszych wieczorów odwiedziłam przylegający do lokalu ogródek aby delektować się wyśmienitą zieloną herbatą, przepysznym sushi oraz deserem Babaroa.  

Restauracje polecam szczególnie osobom, które chcą rozpocząć swoją przygodę z  sushi. Zapewniam, że jak spróbujecie raz to będzie chcieli je jeść co najmniej raz w tygodniu. Ważne jest to, że się nie będziecie mieli problemów żołądkowych. Co często się zdarza odwiedzając niektóre restauracje.

Atutem restauracji jest indywidualny, ciepły wystrój. Dzięki czemu jest idealnym miejscem na spotkania ze znajomymi czy obiad z rodziną. Lokal jest też dobrym miejscem dla kogoś, kto poszukuje wyciszenia i oderwania od zgiełku miasta. 


Strona www 77 Sushi znajdziesz tu


Po za tematem - sushi jest moim fast food'em. Ważna informacja dla dbających o linie, że sushi jest dobrym pomysłem na obiad bo 10 krążków to 400 kcal.


Dzbanek zielonej herbaty + sałatka z wodorostów + sushi + doborowe towarzystwo = 
smaczny posiłek i udany wieczór!







3 komentarze:

  1. Bardzo pyszna kuchnia, dzięki za zabranie mnie tam :) Trzeba jeszcze poćwiczyć sztukę jedzenia pałeczkami i będzie bajka!

    OdpowiedzUsuń
  2. ale fajnie spotkac gdyniankę na blogu :) Moje ukochane sushi jem w Tokyo sushi w gdyni na msciwoja :)
    ale 77 tez wyprobuje;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś również z Gdyni? :)
      Tokyo sushi jest w Cenrtum Gemini? Czy źle kojarzę? :)

      Usuń