piątek, 14 marca 2014

Bonjour!

Kolejny piękny dzień zawitał w skromne progi mojej kochanej Gdyni. 


W związku z tym, iż wiosnę mamy zapasem (a jak wiadomo wiosna oznacza zmiany i powiew świeżości) to postanowiłam odwiedzić nowe bistro Le Bonjour. Lokal znajduję się na ulicy Świętojańskiej, w bliskim sąsiedztwie sklepu Diverse. Powstał w miejscu, w którym wcześniej mieścił się sklep Carry. 


Pierwszy raz odwiedziłam to miejsce kilka dni po otwarciu. Przyznam, że nie zaliczam tej wizyty do zbytnio udanych. Bo po przybyciu tam, że tak powiem "na rozpoznanie" o godzinie 15 zastałam prawie puste półki. Jednak nie zniechęciłam się po pierwszym razie i pomyślałam, że dam mu jeszcze szansę. :)

Następna wizyta przypadła akurat w tłusty czwartek. Podczas gdy we wszystkich "paczkarniach" panowały kolejki jak za komuny, tak w Le Bonjour było dosłownie kilka osób. Właściciele nie zdecydowali się na sprzedaż wszech obecnych pączków tylko postawili na zwiększoną ilość własnych słodkości. Z szerokiej oferty zdecydowałam się na croissant'a z czekoladą. Cena może i jest wysoka (4 zł) ale warta tego grzechu. Jednym słowem croissant jest perfekcyjny, a to za sprawą czekolady, którą wyczuwa się w każdym kęsie! :)

Przy kolejnej okazji zdecydowałam się na coś "na słono". Wybór padł akurat na quiche, którego porcja jest sycąca i idealna na lunch, ale niestety nie przypadło mi do gustu. Zanim zabrałam je ze sobą na wynos to quiche zostało uprzednio podgrzane w piecu, co uważam za duży plus. :)

Quiche z łososiem i koperkiem
To co uważam zdecydowanie za bardzo mocną stroną lokalu to słodkie wyroby i otwarte zaplecze, dzięki któremu mamy okazję spoglądać na proces produkcji. No i oczywiście obsługa, która jest uprzejma, uśmiechnięta i obeznana w temacie serwowanego jedzenia. Małym minusem w moim przekonaniu jest wystrój, ale to jest kwestia gustu. 

Bardzo gorąco polecam to miejsce. Chociażby ze względu na to żeby podczas wiosennego spaceru zajść do Le Bonjour i kupić croissant'a z czekoladą na dalszą drogę. :)

Słonecznego dnia! :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz